Search
Close this search box.

خمیر دندان زغالی چیست و چه تاثیری بر روی دندان ما دارد؟

در بسیاری از حوزه‌ها، علوم مورد استفاده در گذشته، فراتر از حد تصور ماست؛ برای مثال شاید باورش برایتان سخت باشد که در زمان‌های بسیار دور از زغال برای پاکسازی دندان‌های خود استفاده می‌کردند
خمیر دندان زغالی چیست

در بسیاری از حوزه‌ها، علوم مورد استفاده در گذشته، فراتر از حد تصور ماست؛ برای مثال شاید باورش برایتان سخت باشد که در زمان‌های بسیار دور از زغال برای پاکسازی دندان‌های خود استفاده می‌کردند! امروزه اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، از زغال فعال برای تولید خمیر دندان استفاده می‌شود که نتیجه بسیار خوبی هم ممکن است برای دندان شما داشته باشد. در ادامه با اسکارد همراه باشید تا بیشتر با خمیردندان زغالی آشنا شوید.

خمیردندان زغالی چیست؟

خمیردندان زغالی به دلیل استفاده از کربن فعال و همچنین موادی مانند پوست نارگیل در زمان ساخت، قابلیت جذب باکتری و همچنین سفیدکنندگی بیشتری نسبت به خمیردندان‌های معمولی دارد. نکته مهمی که باید در خصوص این محصول در نظر داشته باشید، این است که برای سفید کنندگی کامل مینای دندان نمی‌توانید از آن استفاده کنید و نیاز است تا به دندانپزشک مراجعه کنید.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال چیست؟

استفاده از زغال، قرن‌ها در میان مردم رواج داشته است؛ اما ممکن است تا کنون کلمه زغال فعال را نشنیده باشید. منظور از زغال فعال، زغال داغ زیر کباب نیست و کاملا با آن تفاوت دارد؛ در واقع زغال فعال نوعی خاص از انواع زغال است که به آن کربن فعال نیز گفته می‌شود و طی فرایند کاملا شیمیایی و ترکیب با موادی همچون پوست نارگیل، زیتون و… ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که پس از ترکیب با مواد ذکر شده، در معرض حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرد و پس از این مرحله، می‌توان از آن در ساخت خمیردندان زغالی استفاده کرد.

مزایای استفاده از خمیردندان زغالی

همانطور که گفتیم، استفاده از زغال فعال در خمیردندان‌ها باعث شده است تا امروزه افراد بسیاری اقدام به تهیه این محصول کنند؛ اما چرا خمیردندان زغالی تا این حد در میان مردم محبوب می‌باشد؟ در ادامه قصد داریم تا به مزایای استفاده از خمیر دندان زغالی بپردازیم.

باعث سفیدی دندان می‌شود

زغال فعال با داشتن خاصیت سایندگی ملایم خود، می‌تواند به راحتی لکه‌های روی دندان شما را از بین برده و باعث سفیدی هرچه بیشتر دندان شما شود.

خوشبو شدن دهان

به دلیل وجود داشتن شکاف‌های کوچک در ذرات تشکیل‌ دهنده زغال فعال، استفاده مناسب از این محصول می‌تواند باعث از بین رفتن مواد غذایی گیر کرده در فضای بین دندان‌های شما شده و به خوشبو شدن هرچه بیشتر دهان شما کمک کند.

جلوگیری از ایجاد جرم روی دندان

یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از خمیردندان زغالی، قابلیت جلوگیری از جرم بستن مجدد روی دندان است. زغال فعال می‌تواند با ایجاد یک لایه محافظ بر روی دندان‌ها، به تمیز ماندن هرچه بیشتر آن‌ها کمک کند.

معایب استفاده از خمیردندان زغالی

معایب استفاده از خمیردندان زغالی

در کنار مزایای بسیار زیاد، خمیردندان ذغالی نیز معایب خاص خود را دارد. در ادامه قصد داریم تا به مهم‌ترین معایب این خمیردندان بپردازیم:

سفید کنندگی سطحی

خمیردندان زغالی می‌تواند به راحتی دندان‌های شما را سفید کند؛ اما نمی‌تواند به از بین بردن لکه‌های زیر مینای دندان شما کمک کرده و آن‌ها را از بین ببرد.

ممکن است باعث زردی دندان شود.

به دلیل داشتن قابلیت ساییدگی ملایم، استفاده مداوم و روزانه از این محصول می‌تواند باعث از بین رفتن مینای دندان شده و منجر به زردی دندان می‌شود.

ممکن است باعث تداخل دارویی شود.

یکی از بزرگترین مواردی که باید در هنگام استفاده از خمیردندان زغالی به آن توجه کنید، این است که استفاده از آن همزمان با مصرف برخی داروهای شیمیایی، ممکن است باعث تداخل دارویی شود. در صورت تمایل به خرید این خمیردندان، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چه افرادی نباید از خمیردندان زغالی استفاده کنند؟

همانگونه که در قسمت بالا اشاره کردیم، ممکن است استفاده از خمیردندان زغالی باعث تداخل دارویی شود؛ اما به دلیل استفاده از کربن فعال در تولید این خمیردندان، برخی افراد مانند بانوان باردار، بانوانی که از داروهای ضد بارداری استفاده می‌کنند و افرادی که تحت نظر پزشک هستند، نباید از این محصول‌ استفاده کنند. برای استفاده از این محصول حتما پیشنهاد می‌شود تا با پزشک خود مشورت کنید.

نکات مهم برای استفاده از خمیردندان زغالی

نکات مهم برای استفاده از خمیردندان زغالی

برای استفاده هرچه بهتر از این محصول نیاز است تا به برخی نکات مهم در خصوص استفاده از این محصول توجه داشته باشید:

  • به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند زغال فعال نیاز است تا از برندهای معتبر و استاندارد اقدام به تهیه خمیردندان زغالی کنید.
  • استفاده از خمیردندان زغالی نمی‌تواند یک راه‌ حل دائمی برای سفید کردن دندان باشد و نیاز است تا از روش‌های تخصصی‌تر در این زمینه استفاده شود.
  • استفاده روزانه از این خمیردندان می‌تواند باعث آسیب دیدن مینای دندان‌های شما شود.
  • اگر دندان‌های خود را روکش کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود تا از خمیردندان زغالی استفاده نکنید، زیرا ممکن باعث ساییدگی روکش دندان شما شود. در صورت تمایل می‌توانید مقاله مسواک زغالی چیست را نیز مطالعه کنید.

جمع بندی

امروزه خمیردندان‌های زغالی توانسته‌اند تا جای خود را در میان سبد خرید ایرانیان باز کنند؛ اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که استفاده خودسرانه از این محصول و همچنین تهیه محصول غیر استاندارد، ممکن است اثر کاملا مخربی بر روی دندان شما داشته باشد. اسکارد تولیدکننده خمیردندان زغالی با کیفیت بسیار بالا می‌باشد و در صورت نیاز می‌توانید این محصول را با بهترین قیمت خریداری کنید.

فهرست موضوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *